Blogs

Recept Avocado crunch

Even behoefte aan wat anders dan yoghurt of kwark met muesli? Probeer dan eens deze frisse en zoete avocado crunch eens uit! Gegarandeerd smullen en je kan er de komende paar uur weer tegen aan! Ingrediënten – 1 eetrijpe avocado– Flinke scheut verse jus d’orange– 3 eetlepels muesli (<10 gram suiker per 100 gram) of zelfgemaakte

Recept geroosterde noten met kruiden

In 2016 zijn de richtlijnen Goede Voeding en de Schijf van Vijf iets aangepast. Een nieuwe toevoeging is het handje (25 gram) ongezouten noten per dag. Deze nieuwe richtlijn is voor veel mensen nog vrij onbekend. De achterliggende gedachte om dagelijks een handje ongezouten noten te eten is ter preventie of behandeling van een te

Blog voeding in balans, deel 2

Deze blog is een vervolg op Voeding in balans deel 1. Deze blog eerst lezen? Klik hier.   De samenstelling van de voeding De volgende vraag is wat je moet eten? Om 2223 calorieën binnen krijgen uit enkel brood is te eenzijdig, waardoor je allerlei voedingsstoffen mist. De Schijf van Vijf en de Gezondheidsraad hebben

Nieuwsbrief maart/april

Even voorstellen; Susanne!

Hallo allemaal, Misschien kennen jullie me nog wel… Ik ben Susanne en ik liep tot juni vorig jaar stage bij Westland-Gezond. Dit heb ik met veel plezier gedaan en sinds mijn afstuderen hoopte ik dan ook op om op den duur werkzaam te mogen zijn voor Westland-Gezond. Dat moment is inmiddels aangebroken en ik heb

Aileen

Waar veel mensen jaloers waren dat ik zo snel weer slank was na mijn bevalling, voelde ik me juist moe en slap. Tijdens de borstvoeding periode was ik veel afgevallen en ook daarna lukte het niet om aan te komen en dat gewicht te behouden. Daarom ben ik naar Kelsey van Westland-Gezond gegaan om te

Recept geroosterde kikkererwten

Dit lekkere hartige recept is geschikt als tussendoortje en in een wat grotere hoeveelheid ook als lunch. Door eiwitten en vezels die kikkererwten bevatten verzadigen ze erg goed en kan je er weer even tegenaan! Dit recept is ook geschikt als een alternatief voor de snacks tijdens bijvoorbeeld een film. Neem dan niet dezelfde hoeveelheid

Recept friet van pastinaak

Sinds 2016 is de richtlijn voor de hoeveelheid groente per dag van 200 gram naar 250 gram groente gegaan. In de praktijk merken wij dat men het lastig vind om aan deze groente richtlijn te voldoen. De gemiddelde Nederlander eet gemiddeld 143 gram groente per dag en maar slechts 16% van de bevolking voldoet aan

Blog voeding in balans, deel 1

Een gevarieerd, volwaardig en regelmatig voedingspatroon kan er voor zorgen dat door middel van voedingsstoffen, vitaminen en mineralen alle lichaamsprocessen goed verlopen. Hierdoor zit je lekkerder in je vel. En mooi meegenomen; je kan er een gezonder gewicht op nahouden. In het populaire gezegde ‘’je bent wat je eet’’ zit wel een kern van waarheid.

Zelfgemaakte Granola

Tijdens het ontbijt, de lunch of tussendoor? Met granola kan het allemaal! Deze simpele, maar o zo lekkere granola is binnen een handomdraai gemaakt en super lekker. En het fijne is dat je zelf bepaald wat je er in doet. Vaak zie je op sommige ingrediënten lijsten benamingen staan die je niet eens kan uitspreken,