Recept: gevulde paprika

Heb je weinig tijd en wil je een makkelijke maaltijd maken? Probeer dan eens gevulde paprika! Gebruik het als bijgerecht of voeg wat zilvervliesrijst toe en maak er een hoofdmaaltijd van. Eetsmakelijk! Aantal: 6 stuks Ingrediënten  3 paprika’s 300 gr gehakt 1 klein blikje mais Handje geraspte kaas Snuf komijn Snuf paprikapoeder Peper en zout

Zelfgemaakte hummus

Wil je eens wat anders proberen op je brood/cracker? Deze zelfgemaakte hummus maak je in slechts 5 minuten! Ook lekker om te gebruiken als dip voor bij bijvoorbeeld rauwkost! Variatie: je kan het klassieke hummus recept variëren door gebruik te maken van kruiden, voeg bijvoorbeeld paprikapoeder toe. Voor 1 flinke kom    Benodigdheden  Kleine keukenmachine

Gepofte zoete aardappel van de BBQ

Wanneer het zomer is en het zonnetje schijnt is barbecueën altijd wel een leuk idee om te doen! Probeer eens iets anders dan vlees of vis. Zoete aardappel is namelijk ook erg lekker op de barbecue! Probeer jij hem uit?   Aantal personen: 4   Ingrediënten 4 zoete aardappelen 1 el milde olijfolie 4 el zongedroogde

Rob Louter (1968)

Wat een succesverhaal! Afgelopen maart kwam Rob Louter bij mij binnen op spreekuur. Rob (52 jaar) had last van PDS, zoals 1 op de 10 mensen in Nederland. Rob vertelt me over zijn klachten en deze zijn niet mis: zijn klachten uiten zich op dit moment elke dag in een opgeblazen gevoel, winderigheid, misselijkheid en buikpijn/krampen. Meneer

Shakshuka

Kies jij wel eens voor een dagje zonder vlees? Probeer dan dit recept uit. Door de tortilla chips zelf te maken is het recept gezonder, maar heb je nog steeds die knapperige bite! Het is een snel recept die je binnen 20 minuten op tafel kan zetten. Geniet ervan! Aantal personen: 2 ingrediënten  – 2 volkoren

Recept: een vezelrijke cracker met avocado en mango

Hoe lekker klinkt dit?! Een combinatie die je misschien nog niet eerder geprobeerd hebt. Wat heb je nodig? (voor 4 personen): 1 eetrijpe mango, 5 g verse munt, 2 eetrijpe avocado’s, 1½ el milde olijfolie, 8 crackers (met minimaal 2,5 gram vezels per cracker) Zo gemaakt!: Schil de mango en snijd het vruchtvlees in dunne

Recept: Volkoren pitatosti met spinazie, tomaat en mozzarella

Ben je jouw standaard lunch soms ook zo zat. Tijd voor verandering, met deze heerlijke pita tosti! Ingrediënten: 1 el milde olijfolie, 200 g bladspinazie, 2 tomaten, 250 g mozzarella, 4 grote volkorenpitabroodjes, 100 g zuivelspread naturel light, 2 tl gedroogde oregano. Bereiding: Verhit de olie in een koekenpan en laat de spinazie in delen

Recept: Roggebrood met cottagecheese en aardbeien

Hoe fris en lekker klinkt deze belegkeuze, echt wel! En zeker het proberen waard op roggebrood. Ingrediënten voor 4 personen: 250 g verse aardbei 7½ g verse basilicum 8 sneetjes roggebrood (zo hoog mogelijk in vezels) 400 g cottagecheese Aan de slag: Snijd de aardbeien in plakjes en de basilicumblaadjes in reepjes. Besmeer de sneetjes

Rijst en kipfilet met champignonroomsaus

Een avondmaaltijd met een lekkere champignonroomsaus! Door voor een plantaardige room te kiezen, krijg je minder verzadigde vetten binnen en gaat het aantal calorieën minder hard. Geniet ervan! Voor 2 porties Bereidingstijd: 25 minuten Ingrediënten 250 gram champignons 150 gram sperziebonen 170 gram zilvervliesrijst 5 theelepels gomasio-tuinkruidenmix (bevat selderij, sesamzaad) 4 stuks kipfilet 200 ml

Martin van Wingerden

‘Ik ben gemotiveerd dit door te zetten!’ Aldus Martin Van Wingerden 💧✅. Hieronder zijn verhaal: 12 weken geleden ben ik met het Lekker Fit project gestart met Yvon van de Wetering-Vreugdenhil en Jody de Brabander van Westland-Gezond om de nodige kilo’s kwijt te raken en een gezond lichaam te creëren. Voor Jody was dit tevens