Vrij regelmatig krijgen wij de vraag naar gezonde tussendoortjes die toch even anders zijn dan de gebruikelijk tussendoortjes. Alhoewel een stuk fruit, een bakje yoghurt of een cracker met eiwitrijk beleg vaak toch wel de gezondste tussendoortjes zijn, begrijpen wij ook dat het wel leuk moet blijven en variatie belangrijk is. Daarom stellen wij voor om dit weekend eens aan de slag te gaan met deze yoghurtrepen met blauwe bes en framboos. Ja, dat is weer eens iets anders dan een bananenbrood dat eigenlijk altijd als eerste wordt voorgesteld als een ander tussendoortje.

Behalve een keukenmachine of blender, bakpapier een een diepvriesbakje van ca. 15×15 centimeter, heb je voor deze yoghurtrepen ook nodig:
– 190 gram elitehaver
– 170 gram Griekse yoghurt 0%
– 1 eetlepel honing
– 60 gram diepvries blauwe bes en framboos

Hoe maak je het?
1. Bedek de bodem van de diepvriesbak met bakpapier. Maal de elitehaver fijn in de keukenmachine of blender en verdeel over het bakpapier. Druk goed aan met de bolle kant van een lepel.
2. Doe 120 gram yoghurt in een kom en roer de honing hier doorheen. Doe het bevroren fruit in de keukenmachine en maal fijn. Meng deze fruitpuree met de overige yoghurt.
3. Meng beide yoghurtmengsels door elkaar maar roer niet teveel zodat beide kleuren goed zichtbaar blijven. Verdeel over de elitehaver bodem. Druk niet teveel aan, anders laat de notenbodem los.
4. Sluit de bak af en laat minimaal 3 uur hard worden in de vriezer.
5. Neem de bevroren yoghurt met behulp van het bakpapier uit het bakje. Laat 10 min. op temperatuur komen en snijd in 12 reepjes. Bewaar de repen die je later wilt eten in het afgesloten bakje in de vriezer.

Extra fijn: je kunt deze yoghurtrepen makkelijk 3 weken bewaren in de vriezer, dek het wel even goed af.