Leefstijlveranderingen

Makkelijker gezegd dan gedaan.Het is alles behalve eenvoudig maar in sommige gevallen is het wel absoluut noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan overgewicht of obesitas. Ook mensen met een prikkelbare darm zijn enorm gebaat bij leefstijlveranderingen. Maar misschien gaat het in jouw geval om een paar kilo die je wilt afvallen of de wens meer te bewegen. Ik help je niet alleen graag op weg, maar samen zorgen we ook dat het resultaat blijvend is.
Een echte leefstijlverandering dus!

Op weg naar een gezondere leefstijl!

Diëtiste en afvallen
Personal trainer
Prikkelbare dram

Plan nu online een afspraak in de agenda

Nou de laatste lekkernij dan 😉 Maar wel op een gezonde manier!
Allemaal een gezellig Sinterklaasfeest!

Gevulde speculaas zonder oven bereid

• 250 gram ongebrande gemengde noten zoals hazelnoten, walnoten, amandelen.
• 8 dadels (liefst medjool) waar 50 ml kokend water over gegoten is zodat ze smeuïg zijn.
• 50 gram speculaaskruiden (voor extra smaak zie bovenstaande tip!)

• Voor de vulling gebruik je het recept van de marsepein die hierboven staan beschreven.

Bekleed een kleine vierkante bakvorm met bakpapier. Vermaal voor de speculaas de ongebrande noten met de dadels en de 50 gram speculaaskruiden. Vorm dit tot een bal en verdeel in twee gelijke parten. Gebruik 1 helft voor de bodem en bekleed de bakvorm hiermee.
Voeg dan de vulling toe , daarmee wordt het bovenstaande recept van de marsepein bedoelt. Voeg daarna de 2e laag van het speculaas toe. Laat dit geheel opstijven in de koelkast. Snijd het daarna in kleine vierkantjes.
... See MoreSee Less

View on Facebook

Gezonde marsepein

• 200 gram blanke amandelen fijngemalen met de staafmixer
• 6 verse dadels (liefst medjool die zijn zacht)
• Rasp van een halve citroen en een halve sinaasappel

Maal de blanke amandelen fijn met een staafmixer tot poedervorm. Als je zachte dadels hebt kun deze zo door het amandelmengsel heen kneden. Indien de dadels wat harder zijn doe ze dan in een kommetje met wat kokend water en laat ze even weken totdat ze zacht worden.

Voeg als laatste aan het mengsel de rasp toe van de citroen en sinaasappel.
Is de marsepein niet smeuïg genoeg? Voeg dan wat sap van de halve citroen toe en eventueel ook van de sinaasappel. Laat de marsepein even rusten in de koelkast.

Variatie!
Wil je van deze marsepein leuke voorwerpen maken zoals een varkentje voeg dan voor de kleur wat sap toe van gepureerde rode vruchten!
... See MoreSee Less

View on Facebook

Bewuste Kruidnootjes

80 gram amandelmeel
2 eetlepels kokosolie
8 dadels , zonder pit (liefst zachte medjool dadels)
2 theelepels kaneelpoeder
1 theelepel gemberpoeder
1 theelepel kruidnagelpoeder
1 theelepel baking soda
80 gram volkoren meel(spelt)

Meng alle ingrediënten behalve de baking soda en het volkoren meel door elkaar. Voeg daarna de baking soda en volkoren meel toe aan het deeg en kneed totdat het minder aan je handen plakt.
Wikkel het deeg in vershoudfolie en laat het een paar uur of een nachtje rusten in de koelkast. Dan kunnen de smaken goed intrekken.

Verwarm de oven op 160 graden.
Als het deeg heeft gerust , haal het uit de koelkast en laat op kamer temperatuur komen zodat je er balletjes van kan maken. Let erop dat je de balletjes wat kleiner houdt dan worden ze uiteindelijk knapperiger. Leg ze op een bakplaats met bakpapier. En bak ze in ongeveer 15-20 minuten gaar dit verschilt per oven.
Als de kruidnootjes afgekoeld zijn worden ze vanzelf wat knapperiger.

Wil je wat zoetere kruidnootjes voeg dan wat extra dadels toe.

Variatie tipchocolade kruidnootjes:
smelt 70% pure chocolade en dip deze kruidnootjes in de chocolade en laat de kruidnootjes opstijven in de koelkast.
... See MoreSee Less

View on Facebook

Op weg naar een gezondere leefstijl

Westland-Gezond

Op weg naar een gezondere leefstijl!