Leefstijlveranderingen

Makkelijker gezegd dan gedaan. Het is alles behalve eenvoudig maar in sommige gevallen is het wel absoluut noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan overgewicht of obesitas. Of aan specifieke ziekten zoals hart en vaatziekten, diabetes, COPD, Crohn, collitis en jicht, waarbij passende voeding uitkomst kan bieden/ klachten kan verminderen. Ook mensen met een prikkelbare darm zijn enorm gebaat bij leefstijlveranderingen. Maar misschien gaat het in jouw geval om een paar kilo die je wilt afvallen of de wens meer te bewegen.Wij als diëtisten en personal trainers helpen je niet alleen graag op weg, maar samen zorgen we ook dat het resultaat blijvend is. Of je nu kiest voor dieetadvies, personal training of beide, je werkt aan een echte leefstijlverandering!

Op weg naar een gezondere leefstijl!

Dietist en personal trainer
Mondgezondheid
personal training

Plan nu online een afspraak in de agenda

Smoothie met banaan

Na de zomervakantie toch nog even een zomersmomentje met deze heerlijke bananen smoothie!

Ingrediënten:
- 100 ml halfvolle yoghurt
- 1 banaan
- 30 gram walnoten
- 50 gram mango (vers of uit de diepvries)
- Een handje spinazie (vers of uit de diepvries

Bereiden:
Doe alle ingrediënten in de blender en
meng ze tot een glad geheel.

Geniet ervan!
... See MoreSee Less

View on Facebook

Italiaanse gerechten vaak te zout!

Voor verpakte Italiaanse producten bevatten vaak veel zout. Te veel zout eten verhoogt de bloeddruk en kan je nieren beschadigen. Naar schatting hebben 680.000 mensen nierschade zonder dat ze dat weten. En lopen onnodig hoge risico’s. De ongezouten waarheid is dat 85% van de Nederlanders te veel zout eet. Vrouwen gemiddeld ruim 7,5 gram per dag, mannen bijna 10 gram. De maximaal aanbevolen hoeveelheid is 6 gram. Dat betekent dus dat we gemiddeld per jaar een kilo zout te veel binnenkrijgen!

Bloemkoolpizza, een leuke variant op de bekende deegpizza! Met daarbij de focus op verse bereiding en minder toegevoegd zout.

Ingrediënten: 800 g bloemkool, 100 g ongezouten cashewnoten, 75 g geraspte Parmezaanse kaas, 2 eieren, 2 tl gedroogde oregano, 2 rode uien, 1 gele paprika, 75 g mozzarella, 75 g pesto, 50 g zwarte olijven zonder pit, 15 g basilicum.

Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 200 °C. Snijd de bloemkool in kleine roosjes en maal ze in 2 delen samen met de cashewnoten en Parmezaanse kaas in de keukenmachine tot fijn kruim. Doe het mengsel in een ruime kom. Maak een kuiltje in het midden en breek de eieren erboven. Voeg de oregano toe. Kneed met de hand tot deeg.

2. Spreid het bloemkooldeeg in een ovale vorm uit over een met bakpapier beklede bakplaat. Zorg ervoor dat de bodem minimaal ½ cm dik is. Bak de bodem in ca. 30 min. onder in de oven stevig en goudbruin.

3. Snijd ondertussen uien en paprika’s in dunne ringen. Snijd de mozzarella in plakken. Bestrijk de bodem met de pesto en beleg de pizza met ui, paprika en mozzarella. Verdeel de olijven erover. Bak de pizza ca. 15 min. in het midden de oven. Bestrooi met het basilicum.
... See MoreSee Less

View on Facebook

Op weg naar een gezondere leefstijl

Westland-Gezond

Op weg naar een gezondere leefstijl!